پرستوی مهاجر

حاج خلیل صادقی
پرستوی مهاجر

اگر قبرستان جایی است که مردگان را در آن به خاک سپرده‌اند، پس ما قبرستان‌نشینان عادات و روزمرگی‌ها را کی راهی به معنای زندگی هست؟
اگر مقصد پرواز است، قفس ویران بهتر.
پرستویی که مقصد را در کوچ می‌یابد از ویرانی لانه‌اش نمی‌هراسد...

***
ای شهید، ای آن که بر کرانه‌ی ازلی و ابدی وجود بر نشسته‌ای، دستی بر آر و ما قبرستان‌نشینانِ عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون کش.

طبقه بندی موضوعی
Instagram
آخرین مطالب
پیوندها

لا اله الا الله

چهارشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۵۳ ب.ظ

بسم الله

اسعد الله ایامکم

مبارک باشد بر من و شما اعیاد شعبانیه .


تصور کنید بخواهیم برای زندگی خود یک برنامه معنوی بریزیم و بنده وار ادامه عمر را سپری کنیم ، چه کار میکنیم؟؟


شاید خیلی از ماها در وهله اول کاغذ و قلمی برداریم و شروع کنیم به نوشتن که مثلا فلان قدر تلاوت قرآن و خواندن دعای کذا و نماز کذا و نماز شب و ...

و شاید چند روزی هم طبق برنامه ای که برای خودمان بسته ایم _ که باید بحث کنیم در اینکه آن برنامه متناسب ما بوده یا نبوده _ عمل کنیم ولی با ناباوری هرچه تمام تر می بینیم به چند روز یا چند هفته نشده  باز همان آشاست و همان کاسه !


تاحالا در پی دلیل اش بوده ایم؟؟ با اینکه برای غالب از ما ها که دوست داریم زندگی معنوی داشته باشیم اتفاق افتاده .


واقعا چرا این جور برنامه ریزی ها و این جور عمل کردن ها نتیجه ای که ما دنبالش هستیم در پی ندارد و شده است صرفا انجام یک سری امور عبادی مقطعی ؟؟


این را من نمیگویم . تحفه ای است که از یکی بزرگان به من رسیده و گفتم شماهم بی بهره نمانید .


دلیلش این است که ما قبل برنامه ریزی های معنوی نیاز مبرم داریم به یک تخلیه ی کامل

یک شستشوی حسابی دل و قلب و فکر و ذهن


باید اول ظرف وجودمون رو تمیز کنیم و مستعد برای دریافت معارف . چون این اتفاق نمی افتد نتیجه هم نمی گیریم .


دقیقا پذیرش اسلام هم همین گونه است . اول باید " لا اله " رو خوب جامه ی عمل پوشاند تا " الا الله " به ثمر بنشیند .


ما هم باید اول بنا به حکم " شستشویی کن و آنگه به خرابات خرام " هم که شده اول دل رو با آب توبه جلا بدهیم و سپس ...


البته توبه هم خوب است توبه ی نصوح باشد . توبه ای که واقعا توبه باشد نه مثل من حقیر توبه ای که صرفا زبان است و دل پر از شوق گناه .


دل رو باید دریابیم . دل که آباد شد بقیه چیز ها هم درست میشود .


الهه ها که نفی شد الله می آید 


وقتی اینگونه شد برای درس آموزی یک آیه قرآن بس است وگرنه " ولا یزید الظالمین الا خسارا "



پ ن :
دعاکنید من هم خوداولین عامل به نکات فوق باشم .
فکر کنم عیدی بدی نبود که هم نصیب من شد و هم نصیب شما
التماس دعا

  • ۹۵/۰۲/۲۲
  • شیخ خلیل

نظرات (۱)

  • آب‌گینه موسوی
  • سپاس، استفاده کردم.
    اِن‌شاءللّه توفیق داشته باشیم...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی