پرستوی مهاجر

حاج خلیل صادقی
پرستوی مهاجر

اگر قبرستان جایی است که مردگان را در آن به خاک سپرده‌اند، پس ما قبرستان‌نشینان عادات و روزمرگی‌ها را کی راهی به معنای زندگی هست؟
اگر مقصد پرواز است، قفس ویران بهتر.
پرستویی که مقصد را در کوچ می‌یابد از ویرانی لانه‌اش نمی‌هراسد...

***
ای شهید، ای آن که بر کرانه‌ی ازلی و ابدی وجود بر نشسته‌ای، دستی بر آر و ما قبرستان‌نشینانِ عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون کش.

طبقه بندی موضوعی
Instagram
آخرین مطالب
پیوندها

دلنوشته ای مهم.

پنجشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۱۲ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم.

باعرض سلام و ادب خدمت شما بزرگواران و عرض معذرت نسبت به غیبت نسبتا طولانی ام.

خدا همه بیماران از محبین حضرت امیرالمومنین رو شفابده . مدتی است مریض احوالم.


راستش چند روزی است دودل بودم که این مطلب را بنویسم یا نه. بالاخره توکلت علی الله


ببینید بزرگواران من نمیدانم شما از بنده حقیر در ذهن خودتون چه تعریفی یا تصوری دارید ولی بدانید خلیل صادقی هم مثل بقیه انسان است و ممکن الخطا.

منی که به ظاهر طلبه ام و یا اسم نوکری آل الله رو به ما یدک میکشم  هم در معرض اشتباه هستم و مصون از خطا نبوده و نیستم و نخواهم بود. البته این حرفم دلیل بر این نمیشود که من اجازه داشته باشم هر کاری که دلم خواست بکنم ولی این رو بدانید حتی یک حقیر سراپا تقصیری مثل من حتی بیشتر از بقیه در معرض مبتلا شدن به گناه هست. و به خدا پناه می برم از شر شیطان رجیم و از شر نفس اماره ام.


ان النفس لاماره بالسوء الا ما رحم ربی

و نیز خوب است این را بدانید من و امثال من آمده ایم حوزه تا آم بشیم نه اینکه چون آدم بودیم اومدیم حوزه!

باران دارد می بارد . اگر می خواهم رحمت الهی شامل حالم شود باید بروم زیر باران بایستم تا خیس شوم . کسی که خود را زیر سقفی پنهان کرده هیچ وقت نمی تواند متوقع این باشد که خیسی باران به او هم برسد و مشمول رحمت شود.

مثال من و حوزه مثل همین باران است و خیس شدن و زیر سقف ایستادن.

این راهی که ما در آن قدم گذاشتیم هم در این حد ظرفیت دارد که تو را به مقام بالا بالا برساند تا جاییکه  " رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند ..." و هم قابل این ظرفیت است که در این مسیر و لباس باشی ولی بشوی از مصادیق " اولئک کانعام بل هم اضل "

این من هستم که انتخاب میکنم سلمان فارسی شدن را یا بلعم باعورا شدن را .

اگر قطعا در اعمال و رفتار و گفتار یک ناچیزی مثل من اگر نقصان و خطایی می بینید به حساب نفهمی و جهالت خودم بگذارید نه به حساب صاحب این دم و دستگاه عظیم و مقدس.


من خودم با بی تقوایی ها و توجیه ها باعث شدم گرد غفلت بر دلم بنشیند که گهگاه به جاده خاکی بروم.

ولی این را با عقل ناقص خودم خوب فهم کرده ام که این ساختار بزرگ صاحبی دارد و مولایی که از حال تک تک افراد تحت فرماندهیاش در پادگانش بی خبر نیست.

با شرمندگی از روی مولا بگویید باید چه کنم؟؟؟


لذا تقاضای عاجزانه دارم که واقعا و از سر خلوص برایم دعاکنید تا ما هم آدم بشویم و حرف و عملمیکی شود. و واقعا مرا حلال کنید .


در پایان تقاضا دارم اون دسته از بزرگوارانی که احیانا نکته ای دارند جهت تذکر حتما با نام و نشانی باشد که بتوانم در صورت صلاحدید پاسخی معروض دارم.


دانلود صوت شب تاسوعا 1394


والسلام


  • ۹۴/۰۸/۱۴
  • شیخ خلیل

نظرات (۸)

  • کمی خلوت گزیده!
  • ان شاءالله همیشه در سلامت جسم و روح باشید.
    mamnoonam
    Ajretoon ba hkhoda...

    خدا بهتون سلامتی بده
    مسیر رو برای رشدتون هموارکنه

    سلام

    ایام تسلیت...

    امام سجّاد علیه السلام :

     ألا و إنَّ أبغَضَ النّاسِ إلَى اللّه ِ مَن یَقتَدی بِسُنَّةِ إمامٍ و لا یَقتَدِی بِأعمالِهِ

    امام سجّاد علیه السلام :هشدار که منفورترین مردم نزد خداوند کسى است که سیره امامى را برگزیند ولى از کارهاى او پیروى نکند .

    الکافى ، ج 8 ، ص 234 .

    موید باشید انشاالله
    یاحسین ... 

    یه نگاهی ب حالو هوای دلامون بنداز.....





    به هوای حرم کربلا محتاجم...

    اللهم الرزقنا کربلااااا
    اگه شما در معرض وسوسه های شیطانید نسبت به دیگر ادمیان ؛ خدا اونقدر به شما طلبه ها ارادت ویژه داره که راه رو خودش هموار میکنه . نمیذاره بااون حال تو این راه بمانید . 
    برای ما زمین خورده ها دعایی بفرمایین که خیلی محتاج هستیم
    پاسخ:
    سلام علیکم.
    انشاله 
    اما ایطوری هم که شما فکر میکنید نیست
    دور ازین واقعیت هم نیست 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی