پرستوی مهاجر

حاج خلیل صادقی
پرستوی مهاجر

اگر قبرستان جایی است که مردگان را در آن به خاک سپرده‌اند، پس ما قبرستان‌نشینان عادات و روزمرگی‌ها را کی راهی به معنای زندگی هست؟
اگر مقصد پرواز است، قفس ویران بهتر.
پرستویی که مقصد را در کوچ می‌یابد از ویرانی لانه‌اش نمی‌هراسد...

***
ای شهید، ای آن که بر کرانه‌ی ازلی و ابدی وجود بر نشسته‌ای، دستی بر آر و ما قبرستان‌نشینانِ عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون کش.

طبقه بندی موضوعی
Instagram
آخرین مطالب
پیوندها

کربلا 2

دوشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۰۰ ق.ظ

بسم الله ...


_ به رسم عشق و وفا شب اول اذن زیارت را از حضرت ابوفاضل گرفتم و اول مشرف شدم حرمش.

باز سوالی که از سفر قبلی هم برایم پیش آمده بود برایم تداعی شد که چرا حرم حضرت باب الحوائج خلوت تر از حرم ارباب است ؟


_ نیمه شبها کنار ضریحش جایم بود و خلوت میکردم و درد دل . بالای سر برای همه نماز خواندم و دعا کردم .

چه بگویم واقعا از این دلم و درد هایش. خودم دیگر کلافه ام از دستش. ولی توقع داشتم و دارم باب الحوائج درستش کند !


_ روبروی ایوان طلای ابالفضل نشسته بودم که دیدم گوشه ای عده ای که معلوم بود یک خانواده اند دور هم نشسته اند و پسر بچه ی خانواده داشت نوحه می خواند و سینه میزدند.

بی اختیار به دلم افتاد بروم و بگویم اجازه می دهند برایشان روضه بخوانم؟

رفتم به یکی از آقا هاشون گفتم. گفت که دارند می روند و دیر وقت است و ...

کمی ناراحت شدم که حیف توفیق نبود برای زوار ابوفاضل روضه بخوانم و نفس بزنم.

اون آقا یک ژتون ناهار مهمان سرای حضرت عباس را بهم داد و گفت داریم فردا از کربلا میریم و نیستم که برم . برای تو باشه.

رو کردم به ضریح و گفتم آقاجان. روضه ی نخوانده این شد صله اش ! اگر خوانده بودم دیگر چه میشد؟؟

خیلی با مرامی آقا . خیلییییییییییییییی

فهمیدم که حضرت هوای همه را دارد و کافی است برایش قدمی برداریم.


_ باکاروانمون در حرم زیارت نامه خواندم و منبر و روضه .

همان روضه ای که خودش امر فرمود روضه ام را اینگونه بخوانید .

شک نداشتم که امام زمان حاضر بودند. چون به نام عمو جانش حساس است.

دلم خوش بود به تک تک روضه هایی که خواندم در این سفر .


_ فردای اون روزی که مهمون سفره حضرت شدم باز هم مهمان شدم.

هر زائری سالی یکبار میتواند مهمان حضرت شود. صفحه آخر گذرنامه ات را مهر میزنند و ژتون می دهند.

تصویر مهر گذرنامه

ولی به کرم خودشون من دو روز متوالی مهمان بودم. الحمدلله



_ دلم تنگ شده برای شب نشینی های حرم و زل زدن به ضریح و نجوا کردن ها .

دلم تنگ سینه زنی است که در حرم برایش خواندم تنهایی

یه قلب مبتلا تو این سینه است

مریضم و دوام ابالفضله

سینه ما سینه زنا وقف

موقوفه آقام ابالفضله


اون که چشیده طعم این عشق و

غیر تو هیچ کس و نمیشناسه

حک میشه روی سنگ قبرم این

سینه زنه رایت العباسه


ابوفاضل دخیلک ....



ادامه دارد ....


  • ۹۴/۰۷/۰۶
  • شیخ خلیل

نظرات (۹)

  • 🍁عارفه الزهرا🍁
  • خوش بسعادتتون.:-(
  • بچه شیعه غدیر
  • سلام خیلی دلنشین بود
    اصن حرم اقام عباس مگه میشه دلنشین نباشه
    شنیدن توصیف حرمشم بزرگترین لذت دنیاس
    دعا کنید حقیر هم مشرف بشم
    باافتخار لینک شدید
    پاسخ:
    سلام علیکم
    التماس دعا
  • کمی خلوت گزیده!
  • سلام علیکم.

    زیارتتون قبول.
    امیدوارم برای ما هم دعا کرده باشید...
    پاسخ:
    سلام علیکم
    بله بودیم
    سلام

    در آخرین روز هفته دفاع مقدس ، هنگام جمع کردن وسایل هفته ، پیمانی با شهدا ببندیم و کمی بیشتر آنها را در زندگی خود مانوس کنیم تا زندگی ما رنگ و بوئی از شهدا بگیرد و به مدد شهدا و کمک شهدا زندگیمان را با یاد آنها پیش ببریم

    برای شهادت ما دعا کنید لطفا
    یا علی مدد
  • 🌼yare deldar🌼

  • چه سعادتی..دو بار میهمان حضرت شدید..

    سلام
    سفارشی ما رو به روی قتلگاه چی شد؟
    پاسخ:
    سلام کدام سفارش؟
    اسمتون رو بردم در اعتاب مقدسه
    راستی زیارتتون قبول
    پاسخ:
    خدا قبول کنه
    سلام.زیارت قبول.... خاطرات قشنگی هست. هرچی توضحش بیشتر باشه بهتره
    پاسخ:
    سلام علیکم
    دعاگو بودیم
    سلام
    حاجی خوب از امام رضا  برات کربلا گرفتی ها...!
    برای ما هم دعا کنید..
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی