پرستوی مهاجر

حاج خلیل صادقی
پرستوی مهاجر

اگر قبرستان جایی است که مردگان را در آن به خاک سپرده‌اند، پس ما قبرستان‌نشینان عادات و روزمرگی‌ها را کی راهی به معنای زندگی هست؟
اگر مقصد پرواز است، قفس ویران بهتر.
پرستویی که مقصد را در کوچ می‌یابد از ویرانی لانه‌اش نمی‌هراسد...

***
ای شهید، ای آن که بر کرانه‌ی ازلی و ابدی وجود بر نشسته‌ای، دستی بر آر و ما قبرستان‌نشینانِ عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون کش.

طبقه بندی موضوعی
Instagram
آخرین مطالب
پیوندها

گنبدت مال همه ، باب الجوادت مال من

دوشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۱۵ ق.ظ

السلام علیکم یا اهل بیت النبوه

السلام علیک یا اباالحسن علی بن موسی الرضا


در ایام میلاد حضرت که مشرف بودیم مشهد همه جای حرم پر بود از دسته گل های زیبا و در دست زوار هم بود که برای گلباران حرم می آمدند.

خواهر ماهم که بهانه ی داشتن گل گرفته بود و ماهم مجبور بودیم خود را به هر دری بزنیم برای یافتن یک شاخه گل تبرکی .از چشم خادم پاییدن برای کندن یک گل گرفته تا حضور در صف طولانی تقسیم گل های روی ضریح و ...

به قول اون آقای انگشتر فروش در این ایام هیچ مشهدی حتی یک برگ از گل رو هم خانه نمی بره و همه ی این ها به زوار میرسه .



نیمه شب آخری بود که در حرم بودم و داشتم طبق عادت همیشگی از طرف پایین پای حضرت رد میشدم تا فاتحه ای هم برای علمای مدفون در اون قسمت هم نثار کنم.

به حجره ای که قبر مرحوم حافظیان از عرفای بنام و از خدام حرم رضوی است رفتم که دیدم خادمی که اونجا مشغول خدمت است یک شاخه گل تازه و سالم و زیبا بهم داد و گفت آقا این هم برای شما باشه !

منم که هنگ بودم گفتم حاجی دمت گرم من 3 روزه دربدر دنبال چنین چیزی ام . گفت برو حالشو ببر.


به طرز عجیب و غریبی گل رو در اون وانفسای شلوغی به مشترک مورد نظر (خواهرم) رساندم و خیالم راحت شد .


رو به گنبد ایستادم و گفتم خیلی بامرامی آقا .

حتی من بهت رو نزده بودم که گل می خوام ولی ...


تو این فکر رفتم که نگفتیم و بهمون داد اگر می گفتیم چه ها می کرد !!

فهمیدم که آن چنان که باید و شاید هنوز نشناخته ایمش .


اذن دخول رو که می خوانی قطعا این جملات تو را به فکر فرو می برد .


اَللّهُمَّ اِنّى‏ اَعْتَقِدُ حُرْمَةَ صاحِبِ هذَا الْمَشْهَدِ الشَّریفِ فى‏ غَیْبَتِهِ، کَما اَعْتَقِدُها فى‏ حَضْرَتِهِ،

 وَاَعْلَمُ اَنَّ رَسُولَکَ وَخُلَفآئَکَ عَلَیْهِمُ السَّلامُ اَحْیآءٌ عِنْدَکَ یُرْزَقُونَ،

 یَرَوْنَ مَقامى‏ وَیَسْمَعُونَ کَلامى‏، وَیَرُدُّونَ سَلامى‏، وَاَ نِّکَ حَجَبْتَ‏

 عَنْ سَمْعى‏ کَلامَهُمْ،



زنده است و ما را می بیند و صدای ما را می شنود و جواب سلام ما را هم می دهد.


امروز (23 ذی القعده ) روز زیارتی حضرت است.

چه خوب است همگی ما امروز خود را زائرش کنیم و یک زیارت امین الله هدیه بفرستیم برایش .


مارا هم دعا کنید .


  • ۹۴/۰۶/۱۶
  • شیخ خلیل

نظرات (۱۸)

  • علیرضا رضایی
  • بصیرت نیاز اصلی جامعه امروز ماست

    سلام دوست عزیز
    به وبلاگم سر بزنید. و نظر بدهید.
    basirat314.blog.ir
    السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا المرتضی .

    بله.... میدهند . نخواسته . کاش بخواهیم .

    درود بر آقایی که مرده زنده میکند!! آقایی که مسیحی و مسلمان را جواب می دهد....  آقایی که نام و یادش مرهم است .... آقا جان نگاهی و ندایی....

  • کنیز حضرت زهرا
  • السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی
    ارباب حاجتیم و زبان سئوال نیست/ در حضرت کریم تمنا چه حاجت است؟
    ایکاش برای حال و روز مظطر ماهم دعایی میکردین
    بدجور گرفتاریم و محتاج دعااااااا
    پاسخ:
    سلام علیکم
    دعاگوییم

    السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا المرتضی

    من پایم این روزها آنقدر لنگ می زند که برای اذن دخول التماس می کنم به خواهرت، آقا‍!



    چند وقتی است آتش دلتنگی حرم ثامن الحجج دلم را به لرزه انداخته است

    چند وقتی است دوباره موج دیدن گنبد طلای آقا، چشمانم را گریان کرده است.

    چند وقتی است گلویم آب سقاخانه رو طلب می کند.

    از خودش خواستم

    جویای همت گشتم

    از دوستان طلب یاعلی کردم

    هر کس کاری رو برایم پیشه کرد

    دلتنگ حرم مانده ام

    منتظر یک زنگ

    منتظر یه خبر 

    منتظر

    منتظر

    منتظر

    .........

    دگر تاب ندارم.

    دوباره دلمان هوای یار کرده است

    دوباره دلمان هوای صحن انقلاب کرده است

    دوباره دلمان هوای سنگ فرش های،حضرت رضا کرده است

    آیا رخصتم می دهی؟

    آیا دوباره اذن دخولم می دهی؟

    ((یا ثامن ال ا ئمه ))

    التماس دعا

    یا علی

                                               برسم کاش من امشب به وصال حرمت

    ماه و خورشید کجا، وصف جمال حرمت؟

     

    خواب در چشم تر زائرتان می شکند

    بس که  دیوانه کننده ست خیال حرمت

     

    «بأبی أنت و امّی» ِ مرا باور کن!

    همه ی دار و ندارم، همه مال حرمت

     

    نه به امید شفا، آمده ام جان بدهم

    جان ناقابل ما نیز حلال حرمت

     

    از حریم تو که تا کرب و بلا راهی نیست؛

    کمکی تا بپرم من به دو بال حرمت


    برای عشق تو مولا میدونم خیلی حقیرم

    با نگاه به گنبد تو میخوام آبرو بگیرم

    همه عشقم،همه شوقم، همه آرزوم همینه

    خاک پای زائراتون به روی سرم بشینه

    کی میشه منم آقاجون  قاطی کبوترا شم...

    برسم به گنبد تو از زمینیا جدا شم

    دل تنگم گله داره از جفای این زمونه

    به یاد پنچره فولاد میگیره همش بهونه

    آقاجون دلم گرفته میشنوی سوز صدامو؟!

    درد عالم تو نگامه میبینی اشک چشامو؟!

    خیلی وقته که ندیدم آقاجون صحن وسراتو

    همه زندگیمو میدم به خدا فقط برا تو

    میشه قسمت بشه آقا دوباره بیام زیارت؟

    تو خودت راهیم کنی تا سر بازار شهادت

    انقدر حرف تو دلم هست که اگه نگم میمیرم

    نمیخوام که بیشتر از این وققتو آقا بگیرم



    موفق باشید
    سلام علیکم

    التماس دعای مخصوص..

    یاعلی
    بسیار عالی بود متنای بالا .حرف دل بود.  باتشکر از "تمنا"
    سلام ممنون بابت لینک کردن منم شما رو لینک میکنم
    پاسخ:
    سلام
    بله

    خواهش میکنم  "پر پرواز "
    آقا جان! بی تو به سر نمیشود...
    التماس دعا حاجی

    هَرجآ سوال شُد

    کهـ « دِلَت دَر کُجآ خوش استـــ ؟ »

    بی اختیــآر
    ...
    بَر دَهَنَم مَشهَـــد الرِضآستــــ

    ان شالله سفرهای هر سالتون باشه.....
    پاسخ:
    ان شاالله شما هم 
    ان شاالله مجددا روزیتون بشه
    زیارت با معرفت
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی