پرستوی مهاجر

حاج خلیل صادقی
پرستوی مهاجر

اگر قبرستان جایی است که مردگان را در آن به خاک سپرده‌اند، پس ما قبرستان‌نشینان عادات و روزمرگی‌ها را کی راهی به معنای زندگی هست؟
اگر مقصد پرواز است، قفس ویران بهتر.
پرستویی که مقصد را در کوچ می‌یابد از ویرانی لانه‌اش نمی‌هراسد...

***
ای شهید، ای آن که بر کرانه‌ی ازلی و ابدی وجود بر نشسته‌ای، دستی بر آر و ما قبرستان‌نشینانِ عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون کش.

طبقه بندی موضوعی
Instagram
آخرین مطالب
پیوندها

رزق موعظه

جمعه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۵۷ ب.ظ

بسم الله

یکی از گرفتاری هایی که ما طلاب و به اصطلاح مبلغین داریم این است که اینقدر غرق در کار و فضای جلسات مختلف میشیم که از خودمون غافل می مانیم . مدتی بود دل و روحم  نیاز مبرمی به شنیدن موعظه داشت و خیلی نگران بودم از این وضع

تا بحمدلله دیشب پای حرفهای یه بنده خدا نشستم که به ظاهر تا مقطع اول راهنمایی بیشتر درس نخوانده بود اما حرفهایش به دل

می نشست چون از دل بود

 

رزق خدا بود که دیشب در محفل ساده و بی آلایش خانوادگی یه عده ای بروم و روضه بخوانم.

سخن از اینجا آغاز شد.

بهم گفت حاج آقا یه عکس ضریح سید الشهدا روی دیوارمون نصبه و یک روز ناراحت شدم و به عکس گفتم حسین جان مگر من چه از بقیه کم دارم که مرا کربلا نمی بری؟؟ شب در عالم رویا دیدم درب حرم ایستاده است و گفت فلانی. یکماه دیگر کربلایی فقط به شرطی که از اون کسی که در حقت ظلمی کرده بگذری. و درهمان خواب اورا بخشیدم و یکماه بعد هم کربلا

 

گفت اهل منزل می گفتند دلمان مشهد میخواهد و گفتم نگران نباشید اگر حضرت بخواد خودش پولش رو جور میکنه. صبح داشتم میرفتم سر کار و یکی صدایم زد و گفت سید! اهل و عیالم میخواستند بروند سوریه و الان جنگ و جدال است. پولش برای تو و برو مشهد!


می گفت اگر از ته دل بخواهی و بخوانی مگر میشود جواب نشنوی؟؟؟

 دل رو باید صاف کرد و بی غل و غش

 

بحث رسید به اینجا که گفت قدر خودت را بدان. راه شما راه امیرالمومنین است .

گفت فردای قیامت که میشود خون همه شهدا رو تو یک کفه ترازو میزارن و جوهر قلم علما رو در کفه ی دیگر و جوهر مداد علما میچربه و بالاتره.

دلیلش میدونی چیه؟؟ چون علما هستند که شهید پرور هستند و اگر اونها نباشند که به ما بگویند خدا و پیغمبر و شهادت چیست که ما نمیرویم جان فدا کنیم ؟

 

و حرفهایی دیگر که مجال نیست بگویم.

 

 

شنیده بودم " فمن اوتی الحکمه فقد اوتی خیرا کثیرا "  اما ندیده بودم.

واقعا که درک و فهم مسایل این دنیا و اون دنیا به داشتن فلان مدرک دانشگاهی و حوزوی  و به گنده بودن عمامه و طولانی بودن ریش بستگی نداره.



  • ۹۴/۰۵/۱۶
  • شیخ خلیل

نظرات (۵)

اگر می خواهید سزاواری و شایستگی دریافت دارایی ها و دهش های زندگی را داشته باشید، باید این امر را باور کنید که سزاوار آن هستید.
عالی بود
پاسخ:
سلام علیکم
شما؟

  • باران بانو
  • خوش بحالتون..
    چندوقت دیگه منم عازم مشهدم..حدودا 2 هفته دیگه..
    دعا بفرمایید که همه چیز جور شود..
    پاسخ:
    سلام علیکم
    دعاگوییم
    شماهم دعاگو باشید
    داستانی از استاد قرائتی
    رفته بودم منزل پدر سه تا شهید . وقت نماز شده بود ازش پرسیدم کجا وضو بگیرم ؟ گفت برو فلان جا سه تا پله پایین تر.
    رفتم وضو گرفتم ، ایشون با یه حوله اومدن پیش بنده گفتن حاج آقا حوله خدمت شما . گفتم : حدیث داریم که اگه آب وضو رو خشک نکنی ثوابش 30 برابره .

    پدر شهید گفت : حدیث نداریم یه پیرمرد با دردزانو و پدر 3 شهید رو خیط نکنی ؟!!

    بعضی از ماها سواد دینی داریم ولی فهم دینی نداریم ...
  • 🍁عارفه الزهرا🍁
  • واقعا هم مدرک تحصیلی نباید ملاک ارزش ادم ها بشه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی