پرستوی مهاجر

حاج خلیل صادقی
پرستوی مهاجر

اگر قبرستان جایی است که مردگان را در آن به خاک سپرده‌اند، پس ما قبرستان‌نشینان عادات و روزمرگی‌ها را کی راهی به معنای زندگی هست؟
اگر مقصد پرواز است، قفس ویران بهتر.
پرستویی که مقصد را در کوچ می‌یابد از ویرانی لانه‌اش نمی‌هراسد...

***
ای شهید، ای آن که بر کرانه‌ی ازلی و ابدی وجود بر نشسته‌ای، دستی بر آر و ما قبرستان‌نشینانِ عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون کش.

طبقه بندی موضوعی
Instagram
آخرین مطالب
پیوندها

عیدالزهرا

جمعه, ۱۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۱ ق.ظ

بسم الله

اللهم العن اول ظالم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا


تبریک میگویم روز عید الله الاکبر، روز غدیر ثانی رو ، روز عید الزهرا سلام الله علیها رو


یادمون نرود که تولی و تبری دو رکن اساسی و دو بال پرواز شیعه است .


تا چیزی رو نفی نکنیم و دل رو خالی نکنیم از وجود اجانب نمی توانیم ادعا کنیم محبت در دلمون وارد شده

لا اله الا الله


لعن علی عدوک یا علی


  • ۹۵/۰۹/۱۹
  • شیخ خلیل

نظرات (۶)

واقعا توقع چنین مطلبی رو از وبلاگ شما نداشتم... من واقعا نمی دونم این تعبیر عید الله الاکبر رو از کجا آوردید...

و البته برادرانه از شما خواهش می کنم این پست را، که بخواهید یا نه، آب ریختن به آسیاب دشمنان اسلام است حذف کنید. و کمی به این فکر کنید که چنین حرف هایی و اندیشه هایی، نفتی است بر آتشی که امروز شیعیان عراق و سوریه را می سوزاند.

ارجاع تان می دهم به بیانات حضرت آقا.
به عنوان نمونه:

نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی برگزاری مراسم لعن چیست؟
✅ حضرت آقا بارها فرموده‌اند که به مقدسات سایر مذاهب توهین نکنید. بنابراین باید از این کار پرهیز کرد و نکته‌ی جالب توجه اینجا است که برخی می‌گویند در مجالس خصوصی اشکالی ندارد که لعن بگوییم؛ در حالی که حضرت آقا قید نزدند که مجلس عمومی باشد یا خصوصی، بلکه به طور کلی فرموده‌اند که به مقدسات سایر مسلمانان یعنی سایر فِرَق اسلامی توهین نکنید.
✅ حضرت آقا در جایی فرموده‌اند: «آن شیعه‌ای هم که از روی نادانی و غفلت، یا گاهی از روی غرض - افرادی را هم از بین شیعیان می‌شناسیم که مأموریت دارند برای اینکه ایجاد اختلاف کنند - به مقدسات اهل سنت اهانت می‌کند، عرض می‌کنم: رفتار هر دو گروه حرام شرعی است و خلاف قانونی است.» بنابراین توهین به مقدسات سایر مذاهب اسلامی به نظر حضرت آقا حرام شرعی است.

#لعن ◀️ حجت‌الاسلام‌والمسلمین #فلاح_زاده


تبری به چه معناست؟ و نسبت بین تبرّی و لعن چیست؟

💠 از حیث اعتقادی تولّی یعنی ما به ولایت اولیای الهی، پیامبران خدا و ائمه‌ی اطهار علیهم‌السلام معتقد باشیم و همچنین علاقه نسبت به آنها و پیروانشان داشته باشیم. تولّی یک جنبه‌ی عملی نیز دارد که اطاعت از این اولیای الهی است.
⚠️ تبرّی نقطه‌ی مقابل تولّی است؛ یعنی دشمنی نسبت به دشمنان خدا و دشمنان اولیای خدا.
✅ لزوماً این‌گونه نیست که کسی که می‌خواهد تبرّی بجوید با لعن و ناسزا و بدگویی همراه باشد. بسیاری از مسلمانان از صدر اسلام تاکنون و حتی در عصر حاضر -نمونه‌اش حضرت امام رحمه‌الله و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای- اینها واقعاً اهل تولّی و تبرّی هستند، ولی اهل سب و لعن نیستند.
✅ بنابراین انسان می‌تواند تبرّی داشته باشد، اما توهین و فحاشی و لعن به مقدسات دیگران نکند. حضرت آقا توهین به مقدسات دیگر را جایز ندانسته، بلکه حرام می‌دانند.

#لعن #تولی_تبری ◀️ حجت‌الاسلام‌والمسلمین #فلاح_زاده

منبع: کانال تلگرام فتاوی رهبر انقلاب https://telegram.me/khamenei_ahkam
پاسخ:
سلام
الان دقیقا کی سب و دشنام داد به ...؟؟؟
لعن که خدا هم در قران خودش لعن کرده
و این هم سخنی از آیت الله بهجت (البته طبق تلقی برخی، لابد ایشان تولی و تبری نداشته اند!)

📢فرمایشات آیت‌الله بهجت قدس‌سره دربارۀ نهم ربیع‌الاول

علمایی که در زمان ما بودند، بلکه قدری هم جلوتر از زمان ما بودند، بععضی [از مردم] از اینها اِعانه می‌خواستند برای عیدالزهرا؛ بعضی [از علما] نمی‌دادند، بعضی‌ها هم می‌دادند.

✅بنده خیال می‌کنم اهل علم، اگر می‌خواهند اینجا (عیدالزهرا) خدمتی بکنند به اهل‌بیت علیهم‌السلام، برای اهل استدلال از اینها متعیّن است، که سعی بکنند دلیلی بر خلافت امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه ذکر بکنند؛ ساده، برهانی، یقین‌آور، به‌طوری‌که اگر این دلیل رابه دیوار بگویند و اذن داده شود به دیوار که بگو، تصدیق کند قول او را و بگوید حق به جانب توست.

⚠️و من قاطع هستم به اینکه اهل استدلال و ایمان، اگر بخواهند این‌طور ادله را پیدا کنند، پیدا می‌کنند. نه سبّی، نه طعنی، نه شَتمی، هیچ کدام لازم نیست. بلکه این [استدلال کردن] مهم‌تر است و ممکن است ـ خدا می‌داند ـ چقدرها را داخل در حق کند. از این مطلب غافلند که بابا این مقدم است. یکی از این ده‌تا [استدلالی] که در عمر خودش تهیه کرده است، خدا می‌داند چقدرها را مستبصر می‌کند.

⛔️چرا از این [استدلال کردن] غافلید، در [مقابل] اینکه مجلس تهیه کنید و از این کارها…؟! ما باید ملتفت باشیم، از برهان تعدی نکنیم و بدانیم که برهان، چیزهایی را دارد که اصلاً این‌طور عمل‌ها ندارد. ولو فرض کنید که در همین عملیات هم آدم می‌تواند کارهایی را بکند که پیش آنها اشکال‌دار نباشد.

🔶کنال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌الله بهجت قدس‌سره
Https://telegram.me/bahjat_ir
بابا جان عید است ...... چقدر بحث میکنین سر این مسایل .... عجبا ...همش حاشیه ...
مگه این بنده خدا واقعا چی گفته که هی مواخذش میکنید....
فلان بنویس و بهمان ... همش همه به هم گیر میدن که امروز فلان و بسان . عید است . اتحاد همه هم در همین است ...
پاسخ:
سلام
لایک!!!
گمانم مطالبی که از علما آوردم اعم از "سب و دشنام " است که شما در پاسخ گفته اید

واقعا با این گونه مطالب چه خدمتی به اهل بیت و مکتب شان می شود؟ این همه تاکید امام و آقا بر وحدت مسلمین؛ به نظر شما این گونه حرف ها در این مسیر است؟ یا حتا می شود ادعا کرد در مسیر وحدت نه منفعت دارد و نه ضرر؟ اگر آن چفیه در هدر وبلاگ تان نبود و اولین و دومین پیوند وبلاگ تان سایت های آقا نبود، راحت تر می شد هضم کرد این نوشته را!

یک پیشنهاد هم دارم؛ لطفا به این فکر نباشید که تا این نظر را خواندید، جوابی بنویسید... اصلا اگر دوست ندارید نظر را نمایش هم ندهید. فقط 5 دقیقه به این فکر کنید که اگر نایب امام عصر (که لابد شما خود را مرید و مطیع ایشان می دانید) این نوشته را که در فضایی عمومی منتشر شده بخوانند، از آن خوشنود می شوند یا ناخوشنود. همین.
پاسخ:
ما قائل به وحدت بوده و هستیم
خود حضرت عصر چه رفتاری خواهند داشت با اون ملاعین؟؟
بگذریم
بحث نکنیم
می گذریم
البته خدا کند ما فقط "قائل" به وحدت نباشیم
که حکم گفته اند:
ز عمل کار برآید

والسلام
مشهدالرضا دعاگو هستیم و نایب الزیاره
پاسخ:
سلام
ممنونم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی