پرستوی مهاجر

حاج خلیل صادقی
پرستوی مهاجر

اگر قبرستان جایی است که مردگان را در آن به خاک سپرده‌اند، پس ما قبرستان‌نشینان عادات و روزمرگی‌ها را کی راهی به معنای زندگی هست؟
اگر مقصد پرواز است، قفس ویران بهتر.
پرستویی که مقصد را در کوچ می‌یابد از ویرانی لانه‌اش نمی‌هراسد...

***
ای شهید، ای آن که بر کرانه‌ی ازلی و ابدی وجود بر نشسته‌ای، دستی بر آر و ما قبرستان‌نشینانِ عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون کش.

طبقه بندی موضوعی
Instagram
آخرین مطالب
پیوندها

اسمش را گذاشته ایم سلوک

جمعه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۵ ب.ظ

هو الرئوف

یک زمانی برامون تعریف میکردند که مرحوم شیخ جعفر شوشتری اعلی الله مقامه رفته بودند به باغی . الاغی آمد و بارش را خالی کرد و سری هم تکان داد و رفت .

شیخ جعفر شروع کرد به گریه کردن و گفت چارپا با زبان بی زبانی به من گفت آشیخ من بارم رو به منزل رسوندم . تو هم آیا رسانده ای ؟؟؟

.

.

.

امروزه گویا عده ای در توهم سیر وسلوک هستند و میخواهند مثلا به مراتب عالیه برسند اما ...

اما واقعا خودشان هم نمیدانند دنبال چه اند.

در پی معنویت ایم اما نه از راه و چاهش .

چند مدتی قبل محضر یک ولی خدا بودم. جوانی آمده بود و میگفت من میخواهم اهل ریاضت شرعیه بشوم ولی پدر و مادرم  راضی نیستند و نمیگذارند مثلا من روزه بگیرم و کذا و کذا . راهنمایی میخواست

خوشم آمد از حضرت آیت الله . بلافاصله فرمود اطاعت امر پدر ومادر خودش ریاضت است و به کمال میرساند شمارا .


تفکر اون جوان این رو نشون داد که انگار سوراخ دعارو گم کرده بود . آب در کوزه بوده و وی تشنه لب تشریف داشته.


من و امثال من هم خیلی واحسرتا میخوریم که چرا مثل فلانی ها استاد نداریم و ندیده ایم . اما میتوانیم در و دیوار و بچه و بزرگ و کوچک رو برای خود استادی فرض کنیم و عبرت بگیریم اما .....


شاید ادامه داشته باشد ...

هنوز تصمیمی قطعی ندارم !


  • ۹۵/۰۵/۲۲
  • شیخ خلیل

نظرات (۶)

سیر وسلوک خوب است ... اما برا من عادی توهمه که فک کنم دنبال سیر و سلوکم!. همین قد که

بتونم قضاوت نکنم دیگران رو یا به زبان نیارم حداقل افکار قضاوتیم رو شاید بهتر از سلوک باشد...

خودم رو گفتم و کلی ...

این رو هم گفتم در مورد پست ها که شاید قبلا بهتر بود .الان مطلب خاصی نداره .


پاسخ:
سلام
انشالله حقیر فراغت بال روحی و یدی پیدا کنم تا بتوانم پستی مناسب بگذارم .چشم میگزارم
ضمنا پست هایی که میگذاشتم چه قدیم و چه جدید خیلی مفید نبود خو

گاهی مفید بوده . نه همیشه
سلام علیکم حاج آقا
درست می فرمایید... درس خوان باشیم، در دیوار هم درس می دهند...
بی صبرانه منتظر پست های بعدی شما هستم...
پست هایی که ان شاءالله قراره با موضوع سیر و سلوک باشن درسته حاج آقا؟
پاسخ:
سلام
انشالله
تاخدا چه بخواهد
احسنت.
می گویند ترک محرمات و عمل به واجبات
هنوز در انجام صحیح این ها مانده ایم
همیشه گفتن ترک محرمات و انجام واجبات
همین
اما ما دنبال زیر بقل ماریم !
پاسخ:
بله درسته
مولای من !

رضا مشو که بیفتم

چو مرغک زاری

کز آشیانه بیفتد ...

+ میلاد آقا امام رضا (ع) مبارک باشه . مقام رضا قسمتتون !

پاسخ:
سلام
انشالله
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی