پرستوی مهاجر

حاج خلیل صادقی
پرستوی مهاجر

اگر قبرستان جایی است که مردگان را در آن به خاک سپرده‌اند، پس ما قبرستان‌نشینان عادات و روزمرگی‌ها را کی راهی به معنای زندگی هست؟
اگر مقصد پرواز است، قفس ویران بهتر.
پرستویی که مقصد را در کوچ می‌یابد از ویرانی لانه‌اش نمی‌هراسد...

***
ای شهید، ای آن که بر کرانه‌ی ازلی و ابدی وجود بر نشسته‌ای، دستی بر آر و ما قبرستان‌نشینانِ عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون کش.

طبقه بندی موضوعی
Instagram
آخرین مطالب
پیوندها

پاسداری از دین

پنجشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۲۱ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

مدتی است در خودم فرورفته ام . بس غرق زندگی روزمره شدم خودم هم خسته ام شده.

گهگاه فکر هم بکنم بدم نمی آید .

شاید عده ای باخواندن این سطور بگوید فلانی هم آرمانی حرف میزند و خودش عامل به گفته هایش نیست! اما باکی نیست . ولی عاجزانه تقاضا دارم مرا دعا کنید تا بتوانم راه و مسلکی را که انتخاب کرده ام را باقوت و برکت ادامه بدهم .

یکی از چیزهایی که با دیدنش آرامش میگیرم دیدن این عکس است . محتوای خاصی را به من القاء میکند و پیام های متعددی ازش برداشت میکنم.

       

حرف اول رو آخر بزنم. من و امثال من آمده ایم در این راه تا همه در پی یک هدف باشیم.

پاسداری از دین

قطعا این پاسدار شدن لوازمی هم دارد.

پاسداری علم میخواهد و سواد

پاسداری فرمانده میخواهد و راه بر

پاسداری لباس هم میخواهد

پاسداری اون هم تنهایی بی فایده است و یا کم اثر،پاسداری همراه هم لازم دارد

پاسداری عمل هم میخواهد

در پاسداری حفظ حد و حدود و حرمت بزرگتر(مراجع عظیم الشان ) و کوچکتر هم مورد نیاز است

پاسدار خوب کسی است که شب و روز نشناسد و تعطیل و غیر تعطیل برایش علی السویه است

اگر بداند جایی وظیفه اش است برود یا نرود ؛ حرف بزند یا نزند ، درنگ نکند

اما پاسداری واقعا پاسداری هم می خواهد !

چیزی که امروزه از ناحیه ی عده ای از هم لباسی های من و چه بسا خود من  مغفول است و انجام نمیشود همین است.

ما نباید به بهانه هایی نظیر جذب بیش از بیش جوانها و افراد دین گریز ؛ عوض اینکه بنشینیم برنامه و راهبردی مناسب اتخاذ کنیم ، بیاییم از اصول خود و از چیزهایی که برایمان حکم خاکریز رو داره عقب نشینی کنیم تا مثلا به خیال خام خود کاری کرده باشیم.

چرا؟ چون فی الواقع دین را معرفی کردیم اما نه همه ی دین را

نتیجه میشود همین درد هایی که جامعه ی امروزمان بدان مبتلاست. یک نوع نگاه " یومن ببعض و یکفر ببعض " به دین.

میشود یک نگاه حداقلی و در سطحی خیلی نازل به دین .

میشود اینکه کسی دنبال بندگی کردن نیست و همه دنبال این هستیم که کیف و حظ ببریم. همه دنبال پیدا کردن چشم برزخی و خبر دادن از آینده ایم نه دنبال عبودیت

میشود نگاهی کاریکاتوری که بعضی جاها کوتاه آمده ایم و برخی جاها نه.

کارمان به جایی میرسد که شاید خدای نکرده هدف وسیله را برایمان توجیه کند!


چه باید کرد؟؟؟

تا دیر نشده در خلوتی با خود بنشینیم و مرور کنیم اهداف و آمالی که روز اول و موقع انتخاب این راه و این لباس مشوق ما بود

توسل کنیم به ساحت مقدس فرمانده ی کل قوای عالم هستی حضرت مولانا المهدی عجل الله تعالی فرجه تا او مارا به وظایفمون آشنا کند و خودش توفیق انجام تکالیف هم بهمون روزی کند

و چشممان به دهن فقهای عظام باشد چرا که اینان شده اند کفیل ایتام آل محمد  صلی الله علیه و آله  در عصر غیبت


شاید ادامه دادم این نوشته را ...

اگر شماهم چیزی به نظرتان می آید دریغ نفرمایید تا همگی استفاده کنیم.

نوکر نوکران ارباب . خلیل



  • ۹۴/۱۱/۰۸
  • شیخ خلیل

نظرات (۶)

  • میثم علی زلفی
  • سلام
    گل گفتی!
    شاید این مطلب ما بدردت بخورد http://fetrateelahi.blog.ir/post/88
    پاسخ:
    سلام
    ممنون

    مهدیم من حق مرا خود پرورید
    بوی من مستانگی را افرید
    مهدیم من بهر زینب(س) مونسم
    تک گل گلزار عشق نرجسم
    عیسی ی نرجس در این گهواره ام
    عاشقم عاشق کشم اواره ام!!
    دست های با وضوی مصطفی ام
    سفره ی پر نعمت ال عبام
    در حرا، من با محمد(ص)بوده ام
    اصل معراج پیمبرها منم
    طرح ریز امر رهبرها منم
    در کف من گوشواره مانده است!!
    مادرم ان جا پسر را خوانده است!!........

    ای مونس زینب(س)
    بیا و ببین که از سر جهل چه ها که نمی کنند
    سیه دلان کوردل.......
    اقا جان ببین مثل روز عاشورای جد غریبت
    به انچه که برای تو و منسوب به تو است میخندند.

    ایها المنتقم عجل علی ظهورک

  • سلطانی نژاد
  • سلام برادر بزرگوار
    خدا قوت وبتون عالیست...
    خداقوتتون بده....
    حیف ک فرصت نذارم همشو بخونم.

    درود بر شما سرباز جنگ نرم....
    التماس دعا
  • محمدامین رحمانی
  • بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام بر خلیل
    نوشته ات حقیقتا عمیق صادقانه و در عین اختصار و ایجاز مهم و پرمغز بود و تلنگری بر جان حقیقت جویان و پویندگان راه معرفت و پاسداری از دین و ارزش های اسلامی
    با بیان ساده و فهمیدنی و با قلم روان و ستودنی مطلب بزرگ و جائز اهمیتی را متذکر شده ئی و با همین چند سطر کوتاه و مختصر حقایقی را گوشزد اهل آن کردی و درد و عمق مغفول قضیه را هدف گرفتی.
    مناسبت ها و اعیاد فرخنده پیش رو و ولادت سرور محبوبمان حضرت علامه بر تو و دیگر دلدادگان وجود نازنین حضرتش مبارک و مسعود باد.
    ان شاالله موفق باشی
    محمدامین رحمانی
    نهم بهمن 1394

    سلام

    بسیار عالی

    "یومن ببعض و یکفر ببعض "

    امام علی علیه السلام:من پیش بینی می کنم که اسلام در میان مردم به حالت پوستینی درآید همانطوری که وقتی لباسی رو وارونه می پوشند یک چیز مضحک وموحشی هم از آب در می آید.اگر ارزش های اسلام وارونه شود مثل همان لباس وارونه هست

    خدا کمکمون کنه که جای ارزش ها به نظرم تغیر کرده

    نسبت به چیزهای خیلی الکی خیلی واکنش نشون میدیم ولی نسبت به مسائل اصلی خیر


    محتاج دعاییم

    سلام بر حاج آقای عزیز

    دهه فجر بر شما مبارک باشه

    دلم برای هم روحانیون و طلبه های مخلص تنگ شده .

    امام زمان (عج) نگهدارتون باشه.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی