پرستوی مهاجر

حاج خلیل صادقی
پرستوی مهاجر

اگر قبرستان جایی است که مردگان را در آن به خاک سپرده‌اند، پس ما قبرستان‌نشینان عادات و روزمرگی‌ها را کی راهی به معنای زندگی هست؟
اگر مقصد پرواز است، قفس ویران بهتر.
پرستویی که مقصد را در کوچ می‌یابد از ویرانی لانه‌اش نمی‌هراسد...

***
ای شهید، ای آن که بر کرانه‌ی ازلی و ابدی وجود بر نشسته‌ای، دستی بر آر و ما قبرستان‌نشینانِ عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون کش.

طبقه بندی موضوعی
Instagram
آخرین مطالب
پیوندها

خوشا به حال زائرانت !!!

پنجشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۱۸ ب.ظ

اللهم صل علی علی بن موسی الرضا المرتضی

حتما زیارت سبعه یا همان هفت حدیث حضرت رضا رو خوانده اید یا شنیده اید. عجب مضامینی دارد .

با خواندنش در وقت سحر امروز در حرم قلبم آرام شد

... قال فی حقه سید الوری و سند البرایا سیدفن بضعة منی بارض خراسان مازارها مکروب الا نفس الله کربه و لا مذنب الا غفر الله ذنبه


هم گنه کار بوده ایم و هم دلمان مثل آتش بود ...


السلام علیک یا حافظ سر الله انت الذی قال فی حقک قاتل الکفرة و قامع الفجرة علی امیرالمؤمنین و وصی رسول رب العالمین صلوات الله و سلامه علیه سیقتل رجل من ولدی بارض خراسان ب السم ظلما اسمه اسمی و اسم أبیه اسم ابن‏ عمران موسی علیه‏السلام الا فمن زاره فی غربته غفر الله ذنوبه ما تقدم منها و ما تأخر و لو کانت مثل عدد النجوم و قطر الأمطار و ورق الأشجار


حضرت مولا امیرالمومنین در وصف زیارتش فرمود: به همین زودی کشته شود مردی از فرزندانم در زمین خراسان با زهر در حال ستمدیدگی، نامش نام من است و نام پدرش نام پسر عمران، موسی است که سلام حق بر او باد.بدان هر آن کس او را در غربتش زیارت کند خدا بیامرزد گناهان گذشته او و آینده او را و اگر چه به شماره ستارگان و قطره‏های باران و برگ درختان باشد.


امام صادق فرمودند :

یقتل حفدتی بأرض خراسان فی مدینة یقال لها طوس من زاره عارفا بحقه أخذته بیدی یوم القیامة و أدخلته الجنة و ان کان من أهل الکبائر قیل له ما عرفان حقه قال العلم بأنه امام مفترض الطاعة غریب شهید

کشته می‏شود نواده من در زمین خراسان در شهری که نامیده می‏شود به طوس هر کس زیارت کند او را و به حق او معرفت داشته باشد خودم دستش را روز قیامت می‏گیرم به بهشت می‏برم اگر چه از اهل گناهان بزرگ باشد؛

گفته شد به آن حضرت شناختن حق او چیست؟ فرمود: دانستن اینکه او امام و واجب است اطاعت او غریب و شهید است،


کدام یک از ما هستیم که دوست نداشته باشیم فردای قیامت با اماممون محشور شویم و با حضرت رفیق و همسایه و هم نشین نباشیم؟؟؟؟

خود حضرت رضا هم در فضیلت زیارتش فرمود: ... و حشر فی زمرتنا و جعل فی الدرجات العلی من الجنة رفیقنا...


چه بگویم که واقعا زیان الکن است و ..

فقط می توانم بگویم : الحمدلله الذی وفقنی لزیارتک فی البقعة التی قلت فی حقها هی و الله روضة من ریاض الجنة من زارنی فی تلک البقعة کان کمن زار رسول الله ص و کتب الله له ثواب ألف حجة مبرورة و ألف عمرة مقبولةو کنت انا و ابائی شفعاؤه یوم القیمة

سپاس خدائی را که توفیق داد مرا به زیارت تو در زمینی که گفتی در حق آن زمین: به خدا آن باغی است از باغ‏های بهشت هر کس مرا زیارت کند در این محل مانند کسی است که پیغمبر خدا را زیارت کرده باشد درود بر او و خاندانش و خدا می‏نویسد برای او ثواب هزار حج آمرزیده و هزار عمره قبول شده و من و پدرانم می‏باشیم شفاعت کنندگان او در روز قیامت


صبح موقع وداع با آقا بر دلم غمی نشست که نکند این زیارت ، زیارت آخر عمرم باشد و دیگر اجل مرا مهلتی ندهد !!!

اما دلم آرام شد چون حضرت ضامن است برای ما در سه جای حساس

عند تطائر الکتب و عند الصراط و عند المیزان


اول در موقع باز شدن نامه‏ های اعمال، دوم در صراط، سوم هنگام کشیدن اعمال.


  • ۹۴/۰۶/۰۵
  • شیخ خلیل

نظرات (۵)

خیلی خیلی التماس دعا
شور عشقی به دلم ریخت عمی پیرم کرد
یا رضا گفتم و این عشق نمک گیرم کرد
ایشالله به زودی مهمان حضرت باشید
پاسخ:
سلام علیکم
الحمدلله مهمان حضرت بودیم
ولی بازم دوست داریم باشیم
رفیق دعا در حق ما یادت نره لطفا ...
سلام این دعا در مفاتیح الجنان موجود هست ؟
پاسخ:
سلام نه
در کتاب منتخب حسنی است
تو اینترنت سرچ کنید میاره براتون
مضامینش عالیه
خوش بسعادتتون

پاسخ:
سلام 
خوش بسعادت شماهم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی